سرمایه‌گذاری خارجی در بندر شهید رجایی افزایش یافت | تهران رمز ارز

سرمایه‌گذاری خارجی در بندر شهید رجایی افزایش یافت

شما اینجا هستید

صنعت و معدن و تجارت » سرمایه‌گذاری خارجی در بندر شهید رجایی افزایش یافت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین عباس‌نژاد از آغاز نخستین سرمایه‌گذاری مستقیم ۱۰۰ درصدی خارجی در بنادر ایران طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: پس از حدود یک سال مذاکره و امضای تفاهم‌نامه‌ها با طرف قزاقستانی، امروز قرارداد احداث یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی به امضا می‌رسد و پروژه به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: این پروژه شامل احداث یک مرکز لجستیکی به مساحت حدود ۱۵ هکتار در بندر شهید رجایی است که به عنوان بخشی از زنجیره مراکز لجستیکی میان قزاقستان، بندر شهید رجایی و بنادر مبدأ، با هدف توسعه ترانزیت کالا فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانورد استان هرمزگان  با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۲۵ میلیون دلار است، افزود: این سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم و ۱۰۰ درصدی از سوی طرف قزاقستانی انجام می‌شود و از معدود سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی در بنادر ایران طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. در این پروژه کل سرمایه توسط طرف قزاقستانی تأمین می‌شود.

به گفته وی، دوره ساخت این مرکز لجستیکی دو سال پیش‌بینی شده و پس از بهره‌برداری، ظرفیت ترانزیت سالانه حدود ۱.۵میلیون تن کالا برای آن در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد،  خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه به مدت ۲۷ سال منعقد شده که شامل دو سال دوره ساخت و ۲۵ سال بهره‌برداری است و با توجه به افزایش احتمالی حجم ترانزیت و شرایط آینده، مفاد قرارداد هر پنج سال یک‌بار قابلیت بازنگری خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

6 + 7 =

پایگاه خبری تحلیلی ارز دیجیتال تهران رمز ارز